Hjem > Kundecenter > EasyKom > Personale > Sådan kan du aktivere pinkode ved børnebetjent kiosk
Sådan kan du aktivere pinkode ved børnebetjent kiosk
Med EasyKiosk er det muligt at bruge kiosk til fx snacks eller krea. For at det bliver mere sikkert, og børnene selv skal have mulighed for at købe ting på deres konto, er det muligt at kræve en pinkode ved børnebetjent kiosk.
Hvis du ønsker, at børnene skal kunne bruge børnebetjent kiosk med pinkode skal du starte med at kontakte os, så vi kan aktivere funktionen.
Herefter skal du følge denne guide:
- Gå ind på “Administration” og vælg “Personale”.
- Opret ny eller ret en nuværende. Det kan fx være, hvis I vil oprette en krea konto.
- Udfyld nu de markerede felter. Det er vigtigt du udfylder e-mail da du så kan bruge denne til at logge ind på den ipad/skærm der skal bruges. Husk at markere “Børnebetjent kiosk (kræv pinkode)”.
4. Når du har klikket på “gemt personale” går du ind i “Logins”. Her vælger du “Personale” i øverste venstre side lige under menuerne.
5. Vælg nu at klikke på “Opret” ud for det “personale” du netop har oprettet. Det gør, at du får tilsendt en kode som du skal ligge ind med sammen med din mail.
6. Nu logger du så ind på “EasyKiosk indgang” ude fra jeres personale forside på EasyKom. Her logger du ind med e-mailadressen og koden du har modtaget.
7. Nu kan børnene indtaste deres navn eller det medlemsnr. de har fået tildelt. Forskellen er, at når de så gerne vil købe noget, skal de indtaste deres pinkode inden endelig køb.
Det kan være nødvendigt for nogle klubber, at de større børn selv skal have mulighed for at bruge kiosk-løsningen.